Allerførste blogpost og hvorfor er det overhovedet en god idé at blogge?

Heartcore og kreativ kommunikation af Karen Toftegaard

Så er det allerførste blogpost på denne nye blog. Jeg har tidligere blogget på Miss Katos Klumme (2006 – 2011) let associerende og sporadisk om emner, der optog mig lige i øjeblikket. Nu springer jeg ud som professionsblogger og har givet mig selv udfordringen at sætte alle emner i et kommunikationsperspektiv. Det bliver måske heller ikke så svært, da det meste er kommunikation.

Bloggen er især god i en nichekommunikation omkring et specifikt emne. Hvis vi ser bort fra blogs tilknyttet de store mediehuse, så har de typisk en værdi for mennesker, som har en særlig interesse de gerne vil gå i dybden med – både ved at læse/se/lytte til blog-indlæg og ved at kommentere med deres egne perspektiver. Denne blog om heartcore og kreativ kommunikation er mit perspektiv på kommunikation. ”Heartcore” fordi jeg mener, at god kommunikation i dag handler om værdier. ”Kreativ” fordi evnen til at se nye muligheder og bidrage med nye vinkler er essentiel, hvis du vil lave god kommunikation.

Bloggens primære mål er:

1. at fungere som log over mine kommunikationsrefleksioner.

2. at bidrage med en vinkel til dig og alle de andre på heartcore og kreativ kommunikation – og få kommentarer og refleksioner i spil.

Det giver rigtigt god mening for mig at have en samlet logbog over alle de kommunikationsrefleksioner, som jeg alligevel tænker og skriver ned løsrevet på lapper, i moleskinden, på smartphonen eller hurtigt glemte dokumenter på den computeren.

Samtidigt giver bloggen mig en hurtig platform til at dele nye perspektiver på kommunikation med dig.

Og hvem ved, hvad det hele kan udvikle sig til – et smukt venskab, et nyt koncept, et glimt i øjet eller måske bare et træk på skulderen af den slags, som bliver fulgt op af en invitation til leg. Og nå ja, en kommentar i ny og næ er da bestemt også helt fint.

 

Personlig brandingstrategi? – tjeck!

Der er selvfølgelig også nogen, som vil mene, at det er en god personlig brandingstrategi at have en blog. Og ja, det mener jeg også. Jeg er ambitiøs og der sker en masse gode ting for tiden, som varsler om, at store nye oplevelser og forandringer er på vej. Det er et godt tidspunkt at opstarte en blog til at indfange de nye perspektiver og vinkler.

Danish