En lille kreativ ændring der gør en stor forskel…inspireret af StreetArt


Jeg er stor fan af facebook-siden StreetArt in Germany. Meget streetart har til formål at ‘forstyrre folk i hverdagen’ – også selvom de ikke altid har lyst til at blive forstyrret. Disse to eksempler har et statement, som forholder sig til markedsføring i det offentlige rum. De bryder med nogle kommunikationskonventioner og giver et nyt perspektiv.

Murstenen, der personificeres og distancerer sig fra sin middelmådighed. Samt det tomme reklameboard, som bliver kommenteret af forbipasserende, der glæder sig over at blive fri for et reklamebudskab lige her.

Det er kun en lille ændring, som får murstenen og reklameboardet til at få vores ubetingede opmærksomhed – inspirerende. Og at bruge noget fra en anden kontekst, som for eksempel murstenen, der ikke er “just another brick”. Der er forskellige “just another” tekster – for eksempel begyndertagline på wordpress blogs “just another blog”.

Budskaber kommer klart igennem, når de præsenteres for os i en kendt form, som lige har den der lille ændring, som gør at vi stopper op.

Danish