Referencer – facilitering, rådgivning, mentoring


Karen Toftegaard ejer flere virksomheder og har iværksat samt udviklet en række kulturprojekter og festivaler. Hun arbejder som leder, kommunikationsrådgiver, proces-facilitator, (international) producent og er desuden (med)forfatter på bogen BRUG DIN KREATIVITET. Hun uddanner sig kontinuerligt inden for facilitering, rådgivning og mentoring.
Fun fact: Karen er uddannet skygge-facilitator og demokrati-konsulent.
Foto: Frida Gregersen

“Karen skaber et meget konstruktivt og trygt rum at reflektere og arbejde i.”

Scandinavian Academy of Fashion Design


“Karen Toftegaard’s exceptional ability is to marry professionalism, passion and enthusiasm with a crystal clear self clarity. For KFTS this is invaluable quality in a teacher and mentor.“


Stuart Lynch, Director, KFTS – Københavns Film & Teaterskole (Copenhagen’s Film & Theaterschool)


”Workshoppen gav et virkelig brugbart output til at arbejde videre med og gav et godt overblik over, hvor vi skal fokusere vores kommunikationsindsats fremover.”


Festivalen CPH STAGE, kommunikationsansvarlig Katrine Damkjær om workshoppen METAFORTÆLLINGER.


“Jeg har været meget glad for mit mentoring-forløb hos Karen Toftegaard. Som helt ny i en kreativ og dynamisk branche, har Karen på mange måder fungeret som et integritets-anker for mig. Hun har været mit faste holdepunkt og et slags ritual, der gennem både konkrete metodiske redskaber og kompetente samtaler, har fået mig til at reflektere over, hvad jeg gjorde og hvorfor jeg gjorde det, og fået mig til at indse, at dét jeg gjorde var godt nok. Refleksioner, der ellers ikke er tid til i en travl hverdag, men som har været essentielle i min udvikling,”

My van Dijk, kommunikationsansvarlig Husets Teater

“Within themes like branding, storytelling, social media and communication, Karen is a dedicated teacher that twist and turn the students ideas and narratives about themselves so they are given the chance to re-tell or re-think the stories about their professional artistic career. That makes Karen a great teacher – she makes the students think and reflect. Even if the themes provoke them in the first place. Because of Karen’s large knowledge and experience with the artistic fields she namely understands the challenges and the uncomfortable angles of branding and related themes. And the students feel that.”

Rikke Lund Heinsen, projectmanager for entrepreneurial courses at The Royal Danish Music Academy and The Danish School of Performing Arts